Hyttefeber: Årets nettbutikk har full kontroll på businessen med Profrakt

ÅRETS BUTIKK 2023: Preben Lugg avbildet med det gjeve diplomet som befester tittelen som “Åres nettbutikk 2023” fra Prisjakt. (Foto: Hyttefeber)

Hyttefeber tilbyr et stort utvalg av interiør til hytta og hjemmet. Siden oppstart i 2019 har bedriften utviklet seg til å bli en prisvinnende aktør i markedet, med titusenvis av ordre hvert eneste år. Nylig inngått avtale med Profrakt gir unike betingelser for videre drift og forventet vekst - og i 2023 vant de pris som “Årets nettbutikk” hos Prisjakt!

Historien til Hyttefeber begynte i 2015 da Preben Lugg som ny hytteeier ikke fant leverandører som ga god oversikt over hytteprodukter. Han oppdaget et hull i markedet, og bestemte seg i 2019 for å utvikle et tilbud sammen med en samarbeidspartner.

-Vi startet det mer som en drop-ship-butikk, og gikk etterhvert over til en egen nettbutikk. Vi ønsket å fokusere på interiør, fritid og familieliv på hytta.

Les også: Lynrask respons og god service gjør Profrakt til en god partner for Der/Ute

Hyttefeber har siden den gang hatt en rask vekst, og fikk en særlig oppsving da Covid kom i 2020 og folk fikk øynene opp for den store verdien som ligger i hyttelivet:

- Omsetningen steg med 100%. Det sa noe om hva hytta representerer for oss som bor i Norge, og vi skjønte at Hyttefeber hadde en plass i markedet, forteller Preben Lugg.

Rask vekst ga behov for oversikt og sømløse systemer

I 2022 var Hyttefeber vokst ut av malen de begynte med, og de bestemte seg for å utvide fra et 3PL lager og starte sitt eget. Flyttingen til eget lager ga behov for en enklere, mer oversiktlig fraktavtale:

-Da vi skulle starte et eget lager, sonderte vi markedet for å finne den beste partneren på frakt og logistikk. Kravene våre var: oversikt over fraktpriser, ordrer og historikk online, slik at vi kunne slippe enorme fakturagrunnlag, forteller Preben Lugg.

-Gjennom Profrakt fikk vi tilgang til et system som hadde hele historikken. Og det har ikke vært på markedet på den måten før Profrakt.

ALT DU TRENGER TIL HYTTA: Hyttefeber har et enormt utvalg av hyttevennlig varer som hver dag sendes hjem til mange tusen hjem via fraktavtale med Profrakt. (Foto: Hyttefeber)

-Profrakt er en bedrift som innoverer, og røsker opp i en gammeldags fraktsektor

For Preben og Hyttefeber er det viktig å samarbeide med aktører som tenker nytt, og som tar viktige skritt framover innenfor fraktsektoren - noe Preben Lugg mener tydelig at Profrakt gjør:

-Fraktsektoren i Norge er tungrodd og satt i sine rammer. Mange av systemene som brukes er utdaterte og tungvinte å bruke. Noe av det vi liker best med Profrakt er evnen til å innovere og samle tjenester, slik at vi unngår mange kokker og mye søl. Det forenkler businessen til oss som er avhengige av frakt i hverdagen.

Ny fraktavtale gir fordeler for Hyttefeber og kundene

Hyttefebers fraktleveranser går via Bring, mens fraktavtalen er ordnet gjennom Profrakt. Preben Lugg forteller om virkningene av den nye avtalen:

-Med profrakt sparer vi definitivt. Vi slipper å tenke på frakt, og bruker mindre tid på å ha mange avtaler da vi har full oversikt med Profrakt.

Preben Lugg understreker også at den nye fraktavtalen kommer kundene til gode, da det er høyere kvalitet på fraktjenestene. Kundene får pakkene sine når de skal ha dem, der de skal ha dem.

-Jeg ville absolutt anbefalt Profrakt videre, og foreslår at andre kan lage seg en konto for å se løsningen. Det er en lav terskel for å forhandle fraktavtaler, selv om man er fornøyd med dem man har eller ikke.