Happy Hikers.no har full kontroll på fraktleveransene med Profrakt.

Helene Birkeland og familien er drivkraften bak konseptet og nettbutikken Happy Hikers. Med sitt brennende engasjement for uteglede, deler hun sin kunnskap om å ferdes utendørs, og selger nyttige turprodukter i nettbutikken. Samarbeidet med Profrakt gir henne full kontroll og forutsigbarhet på fraktleveranser og kostnader.

Kaffe smaker best ute. (Foto: Helene Birkeland / Happy Hikers)

Livet er best ute

Det hele startet da Helene bestemte seg for å gjøre et karriereskifte. Endring av jobb gjorde at hun fikk mer tid til å gå på tur som selverklært friluftsamatør. Turene og opplevelsene begynte hun å dele via konto på Instagram, og plutselig så ble det skapt et lite samfunn med turinteresserte som fulgte Helene sine opplevelser på land og strand.

-Fra der vokste #detgladeuteliv fram - et univers av uteglede som er en liten verden som handler om å bruke mer tid sammen ute. Etterhvert så begynte vi også å gjøre oss gode erfaringer om hvilket utstyr og og produkter som er nyttige å ha med seg på tur. Fra der ble happyhikers.no som nettbutikk et nytt prosjekt som nå straks runder tre år.

Avbildet: Helene Birkeland (Foto: Helene Birkeland / Happy Hikers)

Profrakt gir Happy Hikers stabilitet og trygghet

Helene Birkeland beskriver fraktbransjen som en bransje som har vært preget av høy konkurranse, dyre priser og lite kontroll. Happy Hikers har prøvd avtaler med mange forskjellige leverandører, men det var ikke før at samarbeidet med Profrakt kom på plass at Helene Birkeland opplevde stabilitet og trygghet, Helene forteller:

-Profrakt er veldig stabile, hjelpsomme og profesjonelle. De har hatt en jevn utvikling av både løsninger og teknologi som passer våre behov. Vi ser også at vi fint kan vokse i takt med Profrakt. Dette fordi pris på fraktavtalen er konkurransedyktig og har stor fleksibilitet med mange fraktalternativer som passer oss.

Mat kan enkelt lages ute i titanpanner over et bål. (Foto: Helene Birkeland / Happy Hikers)

Happy Hikers benytter flere produkter som er underlagt Profrakt:

-Vi bruker Adminpanel for å spore og ha oversikt over leveransene våre. Dette gir meg kontroll over businessen, og samtidig en tillit til at ting fungerer slik det skal, sier Helene Birkeland.

Kvistbrenner - en kundefavoritt. (Foto: Helene Birkeland / Happy Hikers)

Satser på et godt vekstår i 2024

I snitt sender nå Happy Hikers rundt 4000 pakker i året. Kundefavoritter er kvistbrenner og stekepanne i titan. Helene Birkeland og familien satser på å selge produkter av høy kvalitet, som holder lenge og som er bærekraftige. 

Helene Birkeland understreker at man som ny nettbutikk må legge ned en betydelig innsats for å kunne vokse og utvikle seg:

-Nettbutikken og konseptet vårt går ikke av seg selv. Vi legger ned mye innsats i både markedsføring og betalt annonsering. Vi har stor organisk vekst, men det må vi jobbe for.