Med grilling som passion, sender BigBoy BBQ kvalitetsprodukter til hele landet via Profrakt

PARTNERE: Ketil og Christina Falstad eier og driver BigBoy BBQ sammen. (Foto: MN24)

Big Boy BBQ er opptatt av å tilby lave fraktpriser for kundene. Dette gjør de gjennom fraktavtalen med Profrakt. I fjor sendte BigBoy BBQ ut i overkant av 7000 pakker til grillinteresserte i Norge.

BigBoy BBQ brenner for alt som har med grilling å gjøre, og inspireres av barbeque-miljøet i USA. Gjennom nettbutikken sin selger de et stort utvalg av grillutstyr og egne sauser og marinader med spennende smaker. I butikkutsalget på Verdal tilbyr de også utvalgte kjøttstykker som egner seg spesielt til grilling.

Gode priser på frakt er viktig for en liten nettbutikk

Som nyoppstartet nettbutikk var det vanskelig for BigBoy BBQ å få tilslag på gode fraktavtaler, da de største og beste avtalene gjennom tradisjonelle fraktleverandører krever et høyt volum av forsendelser for at prisen skal gå ned. Gode priser på frakt er derfor viktig for at en liten nettbutikk med nisjeprodukter skal kunne overleve, da starten ofte kan være tøff. Ketil Falstad forteller:

-Det er viktig at prisene er så gode som mulig. Frakt er dyrt, og vi ønsker å gjøre det billigere for kundene våre. En fraktavtale må derfor være rask, enkel og fungere bra. Vi ble tipset om å ta en titt på avtalene til Profrakt. Etter bytte av avtale har vi spart mange penger, så mye som 20%, forteller Ketil Falstad.

-Samarbeidet har fungert veldig bra, og det er ingenting å klage på. Vi er godt fornøyd med servicen og avtalen, og vil anbefale Profrakt videre.

Les også: Sondre solgte Hoka-sko fra klinikken sin. Nå sender han tusenvis av sko til hele Norge ved hjelp av Profrakt

UNIKT UTVALG: Hos BigBoy BBQ kan kundene velge mellom unike krydder og produkter som ikke er standardutvalg i vanlige matbutikker. (Foto: BigBoy BBQ)

Deler kunnskap om grilling via egen YouTube-kanal

I tillegg til å selge kvalitetsprodukter gir de merverdi for kundene gjennom kunnskapsdeling. Via kundekontakt og YouTube deler bedriften gode tips og inspirasjon for hva som er mulig å oppnå på grillen, og informerer om oppskrifter og bruk av utstyr med mere. Dette forteller gründer Ketil Falstad:

-Vi ønsker å ha god service, rask behandling og kunnskap. Vi må kunne produktene vi selger for å hjelpe kundene i gang, og bruker youtubekanalen vår til å spre kunnskap om barbeque.

Lidenskap for grilling og gode matopplevelser

For Ketil Falstad og resten av BigBoy BBQ er barbeque en lidenskap, og noe de ønsker å dele med andre. Ifølge han preges grillmiljøet av et tydelig samhold:

-Det er et stort samhold mellom de som driver med grill. Derfor ønsker vi å ha nærhet til kundene. Vi har kunder over hele landet. Mange av kundene har grilling som hobby, om det er 15 minusgrader eller 20 plussgrader, avslutter Ketil Falstad.